Nieuwe karts!

Test jij ze als eerste uit? Met Pinksteren geopend! Klik hier
Check of de baan beschikbaar is

Dutch Racing Series ENDURANCE

Dutch Racing Series: 

Speciaal voor de DRS hebben wij een aparte vloot karts aangeschaft. Deze karts worden alleen voor deze wedstrijden gebruikt en ook speciaal voor afgesteld. En om het nog eerlijker te houden wordt er bij elke pitstop van kart gewisseld zodat eventuele verschillen zo klein mogelijk worden. Nu komt het echt aan op communicatie, tactiek en natuurlijk rijders kwaliteiten.
De DRS competitie is geschikt voor coureurs die meer ervaring hebben en geen eigen kart hebben.

Tijdens de wedstrijdavond wordt nagenoeg dezelfde opzet gehanteerd als een Formule 1 sprint weekend. Alleen dan allemaal achter elkaar. We beginnen met een vrije training. Je kan de baan verkennen, en even lekker in je ritme komen. Uiteraard is het toegestaan om pitstops te maken en zo van rijder te wisselen. Na de vrije training begint de kwalificatie. Deze gaat net als in de Formule 1. Na 5 minuten wordt er afgevlagd en is Q1 ten einde, de langzaamste 7 teams vallen af en die rijden niet meer mee. Vervolgens begint Q2 die na 5 minuten ook weer ten einde is. Alle karts komen wederom de pitstraat in (uiteraard mag je dan ook van rijder wisselen). Wederom vallen de langzaamste 7 teams af. Vervolgens start de felbegeerde Q3 met de snelste 7 teams. Deze teams gaan uitmaken wie er bij de sprint race vanaf Pole Position start. 

Na de kwalificatie worden de teams opgesteld op de startgrid naar aanleiding van de uitslag van de kwalificatie. De sprintrace wordt verreden over 15 rondes, waarbij het verplicht is om minimaal 1 pitstop te maken. Hierdoor kan je een tactische undercut maken ten opzichte van je concurrenten! De eerste 8 teams krijgen, net als in de F1 punten toegekend. 

Na een korte pauze begint de Main race. 165 rondes achter elkaar racen met minimaal 5 pitstops per team. Het team dat na 165 laps het meeste aantal rondes heeft gereden wint uiteindelijk de race. Maar het team dat het beste scoort met de sprintrace en de hoofdrace is de uiteindelijke winnaar van het event!

Type: Doel: Opzet: Kartwissel:  Puntentelling:
Vrije training Baanverkenning 10 minuten JA nvt
Kwalificatie Bepalen startopstelling Sprint race  15 minuten; Q1, Q2, Q3 JA nvt
Sprintrace  Punten + bepalen startopstelling Main race 20 laps JA F1 Sprint
Main race Punten 135 laps JA F1 Normaal
         









Het uiteindelijk winnende team is het team dat voor zowel de sprintrace als de main race het meeste aantal punten behaalt. 

Tijdschema:
18:00uur Aankomst
18:15uur Briefing
18:30uur Start vrije training 
18:45uur Einde vrije training
18:50uur Start kwalificatie
19:05uur Finish kwalificatie
19:10uur Start Sprintrace 
19:25uur Finish Sprintrace (bij benadering)
19:30uur Start Main race 
21:15uur Finish Main race en prijsuitreiking (bij benadering) 

*Bovenstaande tijden kunnen op de dag zelf afwijken
 
Alles op een rijtje:

 

  • Speciale huurkart races in F1 style, met zowel een kwalificatie, sprint als main race 
  • Speciale huurkartvloot die alleen voor deze wedstrijden worden gebruikt 
  • Bij elke pitstop VERPLICHT van kart wisselen.
  • Er wordt gereden met 390cc Honda 4 takt karts
  • Races in teamverband, je kan de kosten dus met elkaar delen 
  • Inschrijfgeld is per team (minimaal 2 personen)
  • Uiteindelijke winnende team is het team dat voor zowel de sprint als de main race de meeste punten hebben behaald 
  • Minimaal 14 jaar en 155 cm